غضنفری: به زودی در خصوص وضعیت ارائه ارز خدمات اطلاع رسانی می شود
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا، 'مهدی غضنفری ' روز چهارشنبه در حاشیه همایش روز جهانی گمرك در گفت و گو با خبرنگاران با بیان آن كه بانك مركزی ارز مورد نیاز بخش كالا را تامین می كند، اظهار داشت: در مورد وضعیت ارز بخش خدمات نیز به زودی اطلاع رسانی می شود و این در حالی است كه ارز مسافری زیر مجموعه ای از ارز خدمات محسوب می شود.

به گفته وی، اطلاع رسانی زیر مجموعه های ارز بخش خدمات به زودی انجام می شود و بر همین اساس هیچ متقاضی در بازار ارز غیر رسمی حضور نخواهد یافت.

وی با اشاره به تشكیل كمیته پنج نفره برای بررسی وضعیت بازار گفت: تصمیماتی كه ظرف هفته گذشته توسط این كمیته پنج نفره اتخاذ شده بود در خصوص نرخ سود سپرده ها، تك نرخی شدن ارز و وضعیت ثبت سفارش اطلاع رسانی شده و این كمیته به طور مرتب در سطح وزرا تشكیل جلسه می دهد و سایر جلسات نیز در سطح معاونان تشكیل می شود.

به گفته وی، اتصال به سامانه توسعه تجارت گمرك و بانك مركزی ناشی از تصمیمات این كمیته پنج نفر بوده و آرامش بعد از اطلاع رسانی نیز به دلیل اخذ تصمیمات كمیته بوده است.

وی ادامه داد: اگر تصمیات اتخاذ شده به درستی اجرایی شود و اطلاع رسانی در خصوص آن مناسب باشد، دیگر شاهد اندك افرادی كه كالاها را با قیمت بالاتر می فروشند نیستیم.

وی با تاكید بر جایگاه گمرك در بهبود وضعیت اقتصادی كشور اظهار داشت: ایجاد سیستم یكپارچه الكترونیك پنجره واحد ضروری است و با توجه به این كه زیر ساختهای آن در همه دستگاهها شكل گرفته، می توانیم ظرف مدت 6 تا 9 ماه سامانه نهایی پنجره واحد را راه اندازی كنیم.

به گفته وی با راه اندازی پنجره واحد زمان صرف شده توسط فعالان حوزه گمرك به شدت كاهش می یابد و خواب سرمایه نیز افت می كند كه این امر در نهایت منجر به كاهش قیمت تمام شده كالا می شود.

** افتتاح 100 طرح صنعتی معدنی كوچك و بزرگ در دهه فجر

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افتتاح 100 پروژه صنعتی معدنی كوچك و بزرگ در دهه فجر خبر داد و گفت: طرحهای معدنی، صنعتی، دارو سازی، قطعه سازی سیمانی و فولاد از طرحهای قابل افتتاح در این ایام است.

وی افزود: این 100 طرح با توجه به 100 سفر استانی رئیس جمهور افتتاح می باشند كه به نشانه 22 بهمن، 22 طرح توسط رئیس جمهور به بهره برداری می رسند.

** قیمت خودرو

غضنفری در مورد افزایش قیمت خودرو نیز گفت: همه تولیدكنندگانی كه قطعات وارداتی نیاز دارند، بعد از ثبت سفارش ارز مورد نیاز خود را دریافت می كنند.

وی اظهار داشت: دلیلی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد و اگر مصوبه سازمان حمایت نباشد، تخلف محسوب می شود.

** گشایس اعتبار ریالی

غضنفری از مجوز جدید بانك مركزی برای افتتاح گشایش اعتبار ریالی خبر داد و گفت: این مجوز دارای محدودیت نیست، به نحوی كه ذینفع دولتی یا بخش خصوصی داشته باشد و هر دو طرف می تواند بخش خصوصی باشد.

به گفته وی، تمام مشخصاتی كه گشایش اعتبار ریالی در گذشته داشت دوباره احیا شد.

** هدفمندی یارانه ها

غضنفری در پاسخ به این پرسش كه آیا در فاز دوم هدفمندی یارانه ها برای بخش تولید پرداخت یارانه نقدی خواهد بود گفت: پرداخت یارانه نقدی به بخش تولید نداریم و امیدواریم یك هزار میلیارد تومان كه در بودجه پیش بینی شده به این بخش كمك كند، ضمن آن كه بسیاری از صنایع انتظار دریافت یارانه نقدی ندارند و خواستار سرمایه در گردش و استمهال تسهیلات هستند.

اقتصام ** 9141.9123 **1594





:: برچسب‌ها: مردم , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
کلوب سنتر در تاریخ : 1390/11/12/3 - - گفته است :
کلوب سنتر شبکه ی اجتماعی قدرتمندی است که برای پر کردن بخشی از اوغات بیکاریتان راه اندازی شده است.

در کلوب سنتر با ایجاد بخش های مختلفی که طراحی گردیده این امکان را به کاربران خود می دهد تا لحظاتی خوش و سودمند را در کنار یکدیگر بگذرانند.

هدف کلوب سنتر ارتقای سطح فرهنگی و علمی کاربران خود است لذا تمامی جزییات هر روز توسط مدیران و عوامل فنی سایت بررسی می شوند و هر گونه خلاء و کم بود در بخش های نرم افزاری,سخت افزاری و علمی سایت ارزیابی می شوند و چنان چه لازم به تغییر رویه بود, عوامل و دست اندرکاران پورتال کلوب سنتر بدون اتلاف وقت بستر مناسب را برای از بین بردن خلاءها و چالش های پیش رو فراهم می نمایند.

شما هم طعم با هم بودن را تجربه کنید.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: